وبلاگ تخصصی  حقوق تجارت بین الملل

وبلاگ تخصصی حقوق تجارت بین الملل

contact us at :mojaddamilaw@gmail.com
وبلاگ تخصصی  حقوق تجارت بین الملل

وبلاگ تخصصی حقوق تجارت بین الملل

contact us at :mojaddamilaw@gmail.com

معاون وزیر اقتصاد امارات عربی متحده: «ثبات در ایران به اقتصاد جهانی کمک می کند»

معاون وزیر اقتصاد امارات عربی متحده: «ثبات در ایران به اقتصاد جهانی کمک می کند»



dubaiبه گزارش ایبفون ، میزان سرمایه گذاری خارجی در امارات عربی متحده در سال جاری میلادی بیست درصد افزایش پیدا خواهد کرد و به رقم چهارده میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۳ حدود دوازده میلیارد دلار بوده است.

عبدالله الصالح، معاون وزیر اقتصاد امارات عربی متحده در امر تجارت خارجی در حاشیه کنفرانس خبری درباره نشست سالانه سرمایه گذاری در امارات با اعلام این مطلب به خبرنگار یورونیوز می گوید: «امارات یکی از کشورهای مهم دارای جاذبه برای سرمایه گذاران خارجی است و می بینیم که امارات جزو ده کشوری حساب می شود که در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بیشترین سرمایه گذار را جذب خواهد کرد. اگر کسانی نگرانی خود را درباره وجود خطر در سرمایه گذاری در امارات اعلام می دارند یک موقعیت مناسب سرمایه گذاری در این کشور را از دست داده اند.»

پنج سال پس از آغاز بحران اقتصادی که گریبانگیر امارت، یکی از قطبهای تجاری دنیا شده بود، به نظر می رسد اکنون مقامات این کشور بدنبال برقرای ثبات در منطقه باشند.

وزارت اقتصاد امارات عربی متحده ثبات در کشور ایران همسایه خود را پراهمیت می داند و تلویحا موافق حذف تحریمهای بین المللی علیه ایران است.

آقای عبدالله الصالح در ادامه می گوید: «ایران یکی از شرکای تجاری بزرگ امارات است. ثبات در منطقه چه در ایران و یا کشورهای دیگر نه تنها به اقتصاد امارات بلکه به اقتصاد جهانی کمک می کند. وجود ثبات، رشد اقتصادی را در منطقه و در دنیا در پی دارد.»

فرانسوا شینیاک، خبرنگار یورونیوز در امارات عربی متحده می گوید: « امارات، از نقطه نظر اقتصادی سال جدید میلادی را با آرامش می گذراند. به نظر می رسد دوران جدید روابط ایران و امارات آغاز شده گویی اینکه علیرغم تحریم های بین المللی روابط دیرینه اقتصادی و اجتماعی دو همسایه هیچگاه به حالت تعلیق درنیامده است.»

منبع: ایبفون

بانک اطلاعات آموزشی در گمرک راه اندازی می شود


بانک اطلاعات آموزشی در گمرک راه اندازی می شود

gomrokبه گزارش ایبفون، به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، غلامحسین نوحی که در کارگاه آموزشی معاونین امور مالی و عاملین ذیحسابی گمرکات سراسر کشور سخن می گفت، اظهار داشت:ساده سازی و کاهش تشریفات گمرکی که در دستور کار گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، زمانی میسر خواهد شد که ما بتوانیم نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده داشته باشیم وکارها بطور کامل سیستمی انجام شود. وی همکاری معاونین امورمالی در جهت فراهم سازی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرحها و پروژه های آموزش را حائز اهمیت خواند و گفت : بحث آموزش از راه دور ، استعداد یابی نیروهای مجرب ، برگزاری دوره های تربیت مدرس و نیاز سنجی آموزشی از جمله برنامه های دفتر آموزش و توانمند سازی گمرک است و ما امیدواریم باهمکاری اساتید گمرکی در داخل سازمان و مراکز دانشگاهی بتوانیم از نیروهای دانش محور و ماهر همه گمرکات کشور برخوردار باشیم.
مدیرکل دفتر آموزش و توانمندسازی همچنین برگزاری دوره های آموزش کاربردی در گمرکات اجرایی را مهم خواند و گفت : توزیع اعتبارات مناسب می تواند تحقق به موقع برنامه های نوین آموزشی را امکان پذیر سازد. نوحی همچنین از راه اندازی بانک اطلاعات آموزشی در گمرکات خبر داد و خواستار ارسال اطلاعات آموزشی کارکنان گمرکات سراسر کشور برای ثبت در این بانک شد.
شایان ذکر است که کارگاه آموزشی امور مالی و عامیلین ذیحسابی گمرکات کشور با حضور معاونین و جمعی از مدیران کل ستادی در تهران برگزار شد.

منبع:ایبفون

قراردادهای نفتی

عنوان: قراردادهای نفتی


گرداورنده :

حدیثه صادقی


دانلود فایل PDF

نمونه سوالات در نفت و گاز

نمونه سوالات درس نفت و گاز


استاد محترم:

جناب آقای دکتر علیرضا حسنی


با تقدیر و تشکر از زحمات سرکار خانم حدیثه صادقی


دانلود فایل PDF

آدم تو محدودیت ها ستاره میشه

کودکی 10 ساله که دست چپش در یک حادثه رانندگی از بازو قطع شده بود ، برای تعلیم فنون رزمی جودو به یک استاد سپرده شد .

پدر کودک اصرار داشت استاد از فرزندش یک قهرمان جدا بسازد استاد پذیرفت و به پدر کودک قول داد که یک سال بعد می تواند فرزندش را در مقام قهرمانی کل باشگاه ها ببیند! در طول شش ماه استاد فقط روی بدنسازی کودک کار کرد و در عرض این شش ماه حتی یک فن جودو را به او تعلیم نداد !

بعد از شش ماه خبر رسید که یک ماه بعد مسابقات محلی در شهر برگزار می شود . استاد به کودک 10 ساله فقط یک فن آموزش داد .و تا زمان برگزاری مسابقات فقط روی آن تک فن کار کرد.

 سرانجام مسابقات انجام شد و کودک توانست در میان اعجاب همگان با آن تک فن همه حریفان خود را شکست دهد !

سه ماه بعد کودک توانست در مسابقات بین باشگاهها نیز با استفاده از همان تک فن برنده شود و سال بعد نیز در مسابقات کشوری ، آن کودک یک دست موفق شد تمام حریفان را زمین بزند و به عنوان قهرمان سراسری کشور انتخاب گردد. وقتی مسابقه به پایان رسید در راه بازگشت به منزل کودک از استاد راز

 پیروزی اش را پرسید:

استاد گفت: دلیل پیروزی تو این بود که اولا به همان یک فن به خوبی مسلط بودی ، ثانیا تمام امیدت همان یک فن بود و سوم اینکه راه شناخته شده مقابله با این فن گرفتن دست چپ حریف بود که تو چنین دستی نداشتی !!!!

(یاد بگیر که در زندگی، از نقاط ضعف خود به عنوان نقاط قوت خود استفاده کنی.راز موفقیت در زندگی ، داشتن امکانات نیست، بلکه استفاده از" بی امکانی" به عنوان نقطه قوت است.)
منبع: داستان های واقعی

بررسی تطبیقی مالکیت معنوی در حقوق ایران و سازمان تجارت جهانی

عنوان:

بررسی تطبیقی مالکیت معنوی در حقوق ایران و سازمان تجارت جهانی


استاد محترم:

جناب آقای دکتر علیرضا حسنی


گرداورندگان:

احمد سعیدی - عبدالعلی رحمانیان


دانلود فایل   WORD           


دانلود فایل POWER POINT

نگاهی به صنعت نفت و گاز ایران در سال ۲۰۱۳

نگاهی به صنعت نفت و گاز ایران در سال ۲۰۱۳

naft gazبه گزارش ایبفون ، ایران با در اختیار داشتن ۱۸ درصد از کل ذخایر گازی و ۹.۴ درصد از کل ذخایر اثبات شده نفت جهان، به ترتیب اولین و چهارمین کشور بزرگ دارنده ذخایر گاز طبیعی و نفت خام در جهان است.

با این حال، به خاطر تاخیرهای طولانی مدت در پروژه‌های تولیدی، نه تنها گاز مازاد بر مصرف ندارد، بلکه به گفته حمیدرضا عراقچی معاون وزیر نفت، انتظار می‌رود که زمستان سال جاری با کمبود روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز مواجه شود.

در حوزه نفت نیز، ایران در وضعیت خوبی قرار ندارد، به طوری که بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، صادرات نفت ایران از ۲.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۱ به حدود ۸۵۰ هزار بشکه در ماه نوامبر سقوط کرده است و تولید نفت کشور نیز با افتی یک میلیون بشکه‌ای به ۲.۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

ایران در سال ۲۰۱۲ به طور متوسط روزانه ۱.۲ میلیون بشکه صادرات نفت داشت.

ایران از اواسط سال گذشته میلادی مجبور به بستن در برخی چاه‌های نفتی خود شد. چرا که علاوه بر افت صادرات نفت، ظرفیت پالایشگاهی کشور نیز بر اساس گزارش سالانه اوپک، از یک میلیون و ۷۷۲ هزار بشکه در سال ۲۰۱۱ به روزانه یک میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه طی سال گذشته رسیده است.

هم اکنون حدود ۸۰ درصد از میادین فعال نفت ایران در نیمه دوم عمر خود قرار دارند و بنابر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سالانه ۸ تا ۱۳ درصد از توان تولید نفت خود را از دست می‌دهند.

هم اکنون حدود ۸۰ درصد از میادین فعال نفت ایران در نیمه دوم عمر خود قرار دارند و بنابر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سالانه ۸ تا ۱۳ درصد از توان تولید نفت خود را از دست می‌دهند.

دولت ایران مشخص نکرده است که چه مقدار از افت نزدیک به روزانه یک میلیون بشکه‌ای، سهم بستن چاه‌های نفتی و چه مقدار سهم کاهش تولید نفت به خاطر کهنه بودن میادین و افت فشار نفت است.


جهت مشاهده کامل متن به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  ادامه مطلب ...

یمن چگونه به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمد؟ موارد لازم برای عضویت

یمن چگونه به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمد؟ موارد لازم برای عضویت


دولت یمن که تقاضای عضویت خود را در ۱۲ آوریل ۲۰۰۰ ارائه داده بود پس از ۱۳ سال توانست تا شرایط اقتصادی خود را با درخواست‌های WTO منطبق سازد و در نهمین اجلاس وزیران عضو سازمان جهانی تجارت در بالی اندونزی ۴( دسامبر ۲۰۱۳ به عضویت WTO ) به عضویت این سازمان پذیرفته شود.

به گزارش ایبفون و به نقل از شاتا، الحاق کشور یمن بهWTO تجربه است برای وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی ایران تا با توجه به اقداماتی که WTO از اعضای خود توقع انجام آنها را دارد به تدریج مسیر عضویت ایران را در سازمان جهانی تجارت هموار نمایند.

                 


جهت مشاهده متن کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  ادامه مطلب ...

نمونه سوالات درس سازمان تجارت جهانی

عنوان:

نمونه سوالات درس سازمان تجارت جهانی


استاد مربوطه:

جناب آقای دکتر علیرضا حسنی


گرداورندگان:

دانشجویان کلاس


با تشکر از  زحمات خانم حدیثه صادقی


دانلود فایل PDF

صندوق بین المللی پول

عنوان:

صندوق بین المللی پول


استاد محترم :

جناب آقای دکتر علیرضا حسنی


گردآورندگان:

عبدالله عبداللهی - رحمت اله سروش راد - محمد هادی خراسانی


دانلود فایل power point قسمت اول


دانلود فایل power point قسمت دوم


دانلود فایل word